• CKL Stockholm Läderbutiken Väskor & matchande hundhalsband
Payment with Klarna Payment with Swish
Svensk Design/ Svensk Tillverkning

Köpevillkor


                                                                                                                                                                                                 

Dina köpevillkor 

                                                                


  1.         Om CKL Stockholm Läderbutiken
  •     
  • Företaget har sitt säte i Stockholm. Företagets postadress och besöksadress vid bokad tid är Videvägen 11, 135 60 Tyresö, organisations nummer 680224-XXXX.
  •     
  1.     
  2.         Beställning    
  •     
  • När du slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till  din e-postadress. I bekräftelsen finner du alla uppgifter om produkter,  pris, fakturerings- och leveransadress.
  •     
  • Är något fel i orderbekräftelsen ska du omedelbart kontakta oss via e-post till [email protected]
  1.     
  2.         Leverans    
  •     
  • Våra normala leveranstider är 1-5 dagar. OBS! Beställningar lagda på helger skickas tidigast på första vardagen efter. Är det något som inte finns på lager kan det ta längre tid, vanligtvis 7-20 dagar men vi återkommer med leveranstid.
  •     
  • Om förseningar i leveransen skulle uppstå (utan att vi har meddelat dig om längre leveranstid) ska du kontakta oss på e-postadress: [email protected]
  • Vi levererar inom Sverige. 
  1.     
  2.         Priser    
  •     
  • Alla priser i butiken anges i SEK och alla priser är inklusive 25% moms. 
  •     
  • Vi reserverar oss för prisändringar orsakat av prisändring från  leverantör, feltryck i prislistan samt felaktigheter i priser beroende  på felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priset.
  1.     
  2.         Ångerrätt    
  •     
  • Vid köp av varor på webbplatsen har du som kund en lagstiftad 14  dagars ångerrätt som gäller från det att du har tagit emot en vara som  du har beställt.                  
           
            5.1 Vid nyttjande av din ångerrätt:     
  •     
  • Du måste meddela att du ångrar dig. Meddelandet ska skickas till oss på [email protected] . I ditt meddelande ska ditt namn, din adress, e-postadress,  order numret samt vilka varor som returneringen gäller framgå klart och  tydligt.
  •     
  • Du bör omedelbart och senast inom lagstiftad 14 dagar efter ångermeddelandet returnera produkterna till oss.
  •     
  • Du står för returfrakt, leverans och skick på produkterna vid retur, produkterna bör därför skickas välpaketerade och i ursprunglig förpackning.
  •     
  • På återbetalningsbeloppet förbehåller vi oss rätten att dra av  en summa motsvarande värdeminskningen jämfört med varans ursprungliga  värde vid använd eller skadad produkt.                  
           
            5.2 Ångerrätten gäller inte vid:    
  •        
  • Specialtillverkad produkt, som har skräddarsytts särskilt åt dig eller har en tydlig personlig prägel efter dina önskemål.
  •     
  • Tjänster som har fullgjorts och där du uttryckligen har samtyckt till att tjänsten påbörjas utan ångerrätt.
  •              
           
    För mer om den lagstiftade ångerrätten, se                                här.                      
  1.     
  2.         Reklamation och klagomål    
  •     
  • Vi besiktigar alla produkter innan dessa skickas till dig.  Skulle produkten ändå vara skadad eller felexpedierad när den anländer  åtar vi oss i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning att  kostnadsfritt åtgärda felet.
  •     
  • Du måste alltid kontakta oss för ett godkännande innan du returnerar en defekt vara och skicka tydliga bilder på defekter från olika vinklar. [email protected]
  •     
  • Klagomålet ska skickas omedelbart efter att defekten har upptäckts.                  
           
            6.1 Hur går du tillväga vid reklamation?    
  •     
  • Eventuella fel och defekt ska alltid reklameras till [email protected] där du  anger ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer och en  beskrivning av felet och skickar tydliga bilder.
  •     
  • Om vi inte lyckas att åtgärda felet eller leverera en liknande produkt, återbetalar vi dig för den defekta produkten i  enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vi står för  returfrakt vid godkända reklamationer.
  •     
  • Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar  sig att varan inte är felaktig i enlighet med gällande  konsumentskyddslagstiftning. Vid reklamationer följer vi riktlinjer från  Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se.
  1.     
  2.         Ansvarsbegränsning     
  •     
  •         Vi tar inget ansvar för indirekta skador som kan uppstå på grund av produkten.    
  •     
  • Vi accepterar inget ansvar för förseningar/fel till följd av  omständigheter utanför företagets rådande (Force Majeure). Dessa  omständigheter kan exempelvis vara arbetskonflikt, eldsvåda, krig,  myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans från leverantör.
  •     
  • Vidare tas inget ansvar för eventuella förändringar på  produkter/produktegenskaper som ändrats av respektive leverantör och  andra faktorer utanför vår kontroll.
  1.     
  2.         Produktinformation    
  •     
  • Vi reserverar oss för eventuella tryckfel på denna webbplats  samt slutförsäljning av produkter. Vi garanterar inte att bilderna  återger produkternas exakta utseende då en viss färgskillnad kan  förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet samt upplösning. Vi  försöker alltid på bästa sätt att exponera produkterna så korrekt som  möjligt.
  1.     
  2.         Information om Cookies    
  •     
  • Enligt lag om elektronisk information ska besökare på en  webbplats i integritetssyfte få information om att cookies används.  Informationen i cookien är möjlig att använda för att följa en  användares surfande. Cookie är en liten textfil som webbplatsen du  besöker begär att få spara på din dator för att ge tillgång till olika  funktioner. Det går att ställa in sin webbläsare så att den automatiskt  nekar cookies. Mer information kan man hitta på Post och telestyrelsens  hemsida.
  1.     
  2.         Personuppgifter    
  •         Genom att handla hos CKL Stockholm, Läderbutiken accepterar du vår  dataskyddspolicy och vår behandling av dina personuppgifter. Vi värnar  om din personliga integritet och samlar inte in fler uppgifter än  nödvändigt för att behandla din beställning.         Vi säljer eller vidareger aldrig dina uppgifter till tredjepart  utan rättslig grund.
  •     CKL Stockholm Läderbutiken är ansvarig för behandlingen av  personuppgifter som du lämnat till oss som kund. Dina personuppgifter  behandlas av oss för att kunna hantera din beställning samt i de  tillfällen då du har önskat nyhetsbrev eller kampanjerbjudanden - för  att kunna anpassa marknadsföringen åt dina individuella behov.
  •     Nedan information är en summering av hur vi i enlighet med dataskyddsförordningen (GDPR) lagrar och behandlar dina uppgifter.
  •     10.1 Vad är en personuppgift?
        En personuppgift är all information som direkt eller indirekt kan hänföras till en fysisk person.
  •     10.2 Vilka uppgifter lagrar vi?
        För att kunna hantera din beställning samt svara på frågor relaterat  till din order (kundtjänst) lagrar vi ditt förnamn- och efternamn,  adress, telefonnummer, e-postadress, ip-adress och köphistorik.
  •     Dina uppgifter lagras så länge vi har en rättslig grund att behandla  dina uppgifter, exempelvis för att fullfölja avtalet mellan oss eller  för att efterleva en rättslig förpliktelse enligt exempelvis  bokföringslagen.
  •     10.3 Rättslig grund
        I samband med ett köp behandlas dina personuppgifter för att fullfölja avtalet med dig.
        Marknadsföring, kampanjer och liknande utskick sker efter samtycke från dig.
  •     10.4 Vilka uppgifter delas och med vilket syfte?
        10.4.1 Betalleverantör
  •     Vid genomförande av köp, delas information med vår betalleverantör.  Det som lagras är förnamn, efternamn, adress, e-postadress och  telefonnummer.     Väljer du att betala med faktura sparas även personnummer hos  betalleverantören. Informationen sparas för att kunna genomföra köpet  och för att skydda parterna mot bedrägeri.    
        De betalleverantörer (betaltjänster) som vi använder oss av är: Klarna, förskottsbetalning BG.
  •     10.4.2 Fraktbolag
        För att kunna leverera dina beställningar och slutföra vårt avtal måste vi dela med specifik information med fraktbolaget.     Det som delas med fraktbolaget är förnamn, efternamn samt adressuppgifter för leverans.     E-postadress och/eller mobilnummer kan även komma att delas med fraktbolaget för avisering.
        De fraktbolag vi samarbetar med är: DHL, Post Nord, Hämta själv, kan även förekomma andra fraktbolag.
  •      10.4.3 Nyhetsbrev
        Har du valt att prenumerera på vårt nyhetsbrev delas förnamn, efternamn och e-postadress med vår nyhetsbrevsleverantör.     Detta för att kunna hålla dig uppdaterad med information och erbjudanden i marknadsföringssyfte.
        Vi använder  för utskick av nyhetsbrev.
  •      10.5 Rätten till tillgång
        Du har rätt att få utdrag av all information som finns om dig hos oss. Utdrag levereras elektroniskt i ett läsbart format.
  •      10.6 Rätt till rättelse   
        Du har rätt att be oss uppdatera felaktig information eller komplettera information som är bristfällig.
  •      10.7 Rätten att bli glömd
        Du kan när som helst be att uppgifterna som avser dig raderas.     Det finns få undantag till rätten till radering, som till exempel om  det ska behållas för att vi måste uppfylla en rättslig förpliktelse  (exempelvis enligt bokföringslagen).
  •     10.8 Ansvarig för dataskydd
        Läderbutiken i Stockholm är ansvarig för lagring och behandling av  personuppgifter i webbutiken och ser till att reglerna efterföljs.
  • 10.9 Så skyddar vi dina personuppgifter
     Vi använder oss av industristandarder som SSL/TLS och envägs  hash-algoritmer för att lagra, behandla och kommunicera känslig  information som exempelvis personuppgifter och lösenord på ett säkert  sätt.          
    Vi använder en svensk plattform, Quickbutik, som drivs av Quickbutik AB med säte i Helsingborg.     
  1.     
  2.         Ändringar till de Allmänna Villkoren    
  •     
  • Vi förbehåller oss rätten att när som helst företa ändringar i  villkoren. Ändringar av villkoren kommer att publiceras online på  webbplatsen. De ändrade villkoren anses för accepterade i samband med  order eller besök på webbplatsen.
  1.     
  2.         Tvist och lagval    
  •     
  • I tillfälle av att tvist inte kan lösas i samförstånd med  företagets kundtjänst och kunden, kan du som kund vända dig till  Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se. För boende i ett annat EU-land  än Sverige kan man lämna klagomål online via EU-kommissionens plattform  för medling i tvister, se http://ec.europa.eu/consumers/odr
  •     
  • Vid eventuell tvist följer vi beslut från ARN eller motsvarande tvistlösningsorgan.
  •     
  • Tvist gällande tolkningen eller tillämpningen av dessa allmänna villkor ska tolkas i enlighet med svensk rätt och lag.